måndag, februari 19, 2007

Mumintroll på besök

Ett litet mumintroll har varit på besök på min lilla blogg och hackat på min stavning! Den är som den är och jag tror aldrig den kommr att bli något bättre=) Men det är så kul att läsa kommentarerna ändå!
K var så söt när hon kom hem! Hade handlat blommor eftersom mitt solskens/kramhumör hade försvunnit under eftermiddagen och ersatts av ett åskmoln. Så nu doftar det hyacint i hela vardagsrummet!!! Mamma var oxå lite frågande till min sinnesstämmning när hon rinde mig i eftermiddags: Men du verkade så glad och lycklig i ditt sms (skrivet ute på en parkbänk i solskenet runt 11 tiden md en kopp kaffe i handen i avsikt att väcka avundsjuka)... Hon möttes av immunologimonstret i telefon som inte orkade prata. Jaja så kan det gå i hormonsvängningarnas värld.

Har druckit en kopp hylleblomst thé (fläder) nu på kvällen och detta leder mig in på ett nytt tema här i bloggen. Lite då och då kommer lite norska ord poppa in i texten av två anledningar:

  • Ni ska lära er vad saker och ting heter på norska så ni förstår mig när jag kommer hem
  • För att varje gång någon ber mig prata norska hemma i sverige när jag säger att jag talar flytande svorsk, så glömmer jag precis allting jag kan just där och då och nu har ni redan sett det tidigare=)

Så nu tror jag att jag ska frysa in lite rester flötepotäter (potatisgratäng) bla så man kan ha en dag när man är insnöad eller inte har tillräckligt många hjärnceller för att kunna hantera gasugnen

1 kommentar:

Anonym sa...

Flötepotäter låter verkligen inte alls gott. Ew! Tacka vet jag patate al forno (ugnspotatis italian style).

Har ägnat kvällen (läs fem timmar) åt att bygga en liten pappersmodell av ett smycke. Äntligen klar. Yay!! Sovasöttdags!