tisdag, februari 20, 2007

Dagens två S

S nr 1. SEMLA!!!


Naturligtvis vad annars??!!!Fast ungersk variant =(


Men men man tager vad man haver och resultatet blev riktigt bra, eller vad tycker ni?


Innan någon fäller en löjlig kommentar att om det inte finns riktiga släta bullar i ungern varför inte baka själv så kan jag säga att det finns två stoooora anledningar till detta:



  1. Jag kan inte baka (största anledningen)

  2. Jag hade inte tid eller energi att försöka springa omkring och leta efter ingredienser till bullar som skulle ha blivit misslyckade ändå... plus det finns ingen mandelmassa i ungern (vad jag har sett) och då blir allt genast mer komplicerat


Men det var mysigt att äta lite semlor efter middagen och mysa till ett nytt avsnitt desperate housewives! Den serien är verkligen skruvad!!

Notera de vackra florsockerhjärtana

S nr 2: SYDKOREA


Jag och K har stiftat bekantskap med vår nya granne som tydligen kommer från Sydkorea! Har inte haft någon riktig koll på vem som har flyttat in i den lägenheten (för alla som har varit i Pécs så är det jaaa den hmmmm suspekta lägenheten *internskämt*). Men idag så stod han där ute i uppgången och väntade på sin pappa som var på besök och hade nyckeln... En timme senare gick han in till sig! Första års medicinstuderande också! Det börjar bli lite klass på folket i uppgången;) Roligaste är ju att vår närmasta granner aka Fru Gothika är hans ungerskalärare! Haha


Well nu darlings är det tack och adjö för mig ikväll!!! Natt natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Yum, vad goa de ser ut! *sötsakscravings*