söndag, november 30, 2008

Som alla andra gånger så tar mina släktingar kål på mig!!! Jag blir helt färdig varje gång! Ljudnivån ligger på tinnitusvarning, man äter alldeles för mycket.
Samt kinderna är helt röda av allt kindpussande!
Denna gång så hade jag dock en buffer i mamma. Hon kunde hjälpa till att översätta också det är inte ofta man har den lyxen!
Mami landade i tid och vi kom iväg med hyrbilen. Så fort vi kom ut på motorvägen så blev det total dimma och det var urdålig sikt på vägen. Det gick inte att köra speciellt fort!
Vi kom fram vid två tiden på natten och då blev det kokta grisfötter för mamma och moster och en smörgås för mig!
Imorse var det full fart med allt igen!
Stor släktlunch på Dozsa följt av ännu mer mat hemma hos mormor. Allt avslutades lite fort dock men det var helt fine by me för min buss skulle snart åka anyway!
Men pricken över i var ändå predikan jag fick av mormor.
M- Har du någon pojkvän än Nina?
N- eeeh nej
m- Ja du får se till att skaffa dig en snart, du börjar att bli gammal!
N- men mormor jag är ju bara 23!
M- ja riktigt gammal! Du borde gifta dig snart! Och vad händer med barnbarnen?

vid det här laget så höll jag på att dö!
Lite senare på eftermiddagen så tittade min femåriga kusins barn på mig med stora ögon och frågade: Nina vem ska du åka hem med?
Ingen svarade jag. Då stirrade hon skrämt på mig och vände sig till sin mamma och ropade: mamma varför ska Nina åka hem ensam för? Vart är hennes man??!!
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLP!!!!!

Herregud! Det var mycket att bearbeta! Sen blev det buss tre timmar till Pécs. Hoppade in i en taxi, slängde in min resväska i lägenheten, bytte till byxor istället för kjol och vände på klacken och for iväg till T. Där var det julverkstad och det var sån härlig julstämning över hela stället. Kom hem med riktigt god julstämning och en mage full av pepparkaksdeg. i can't help myself. Det är ju så gott med degen. 10 gånger bättre än själva kakorna.
När jag kom hem så började jag plocka fram mitt julpynt men insåg att eftersom jag har föreläsning klockan 08.00 imorgon så måste jag nog krypa till kojs så jag hinner få mig lite sömn innan dess!

Inga kommentarer: