lördag, november 29, 2008

Nu fungerar det?

Har suttit ute på flygplatsen i två timmar snart! Har internet fungerat i ens fem minuter av dessa två timmarna? Nej!
Nu när det bara är en dryg halvtimme kvar tills mami landar så funkar det helt plötsligt! Haha vad kul!
Måste säga att jag har haft en väldigt bra dag i Budapest idag. fick lite shopping done på HM och på ikea så har jag fyllt upp med glögg. Vilket innebär att min väska väger ton!
Sitter numera ute på ferihegy airport och har suttit här ett par timmar nu! Gjort lite radiology och tittat på lite shows. Suttit och skrattat högt åt showsen. Det är helt öde här ändå så det är ingen som bryr sig=)
Två saker jag älskar med ungern:

  • Metron aka tunnelbanan i BP. Så strålande bra uppfinning. Snabbt lätt och effektivt. Att ta sig från A till B går på två röda. Älskar det.

  • Att ungerska män är gentlemen i själ och hjärta. Håller alltid upp dörren till en etc. Som nu när jag släpade min tunga resväska nerför en trappa och går om en gammal man som ser såg ut som om han själv hade problem att ta sig ner för trappan. Då stannar han upp och frågar om jag vill ha hjälp! Helt fantastiskt!

Var tvungen att leka lite med webcamen för att fördröja tiden i typ två sekunder! Ska kanske tilläggas att håret var platt i ca två sekunder imorse men jag orkar inte göra något mer med det. Mami vet hur jag ser ut. Eller det kan man åtminstone hoppas. Bad henne ringa när hon boardade planet... Gjorde hon detta? Nej! Så vid 22 så började jag bli orolig för att jag skulle få sitta här hela kvällen. Ringde hem till svea och då hade planet lyft för länge sedan! *Suck*

Men det ska bli mysigt att se henne igen! Nu ska jag köpa mig en kopp kaffe till och lite vatten att ha i bilen. Sen ska jag ställa mig vid arrivals och spana efter lilla mami! Puss puss på er

ps killen i cafeterian tittade på mig som om jag vore ett ufo när jag sa att jag inte ville ha varken socker, mjölk eller chokladbiten till kaffet. -Men det är ju choklad??!!. Nej tack jag vill inte ha den! EEEEehh weirdo! Antar att det inte händer alltför ofta!

pps. NB! OBS! Note please! Jag har glasögon på mig!

Inga kommentarer: