onsdag, november 05, 2008

Fascinerad

Jag är helt fascinerad av möjligheterna som har öppnats framför mig. En snabb dator som inte låter som en helikopter det är ju helt fantastiskt!
Nog om detta!

Då ska vi se vad har jag gjort de senaste dagarna. Igår var jag på skolan fram till sju och efter det blev det el gym. T kom och hon var så stark i maskinerna att jag var tvungen att försöka vara lika stark.
Resultat? Jag kunde inte sätta på mig min ryggsäck idag. Smärta.

Idag skulle vi ha Public Health.När det var dags för lektionen så fick vi reda på att vi skulle på studiebesök idag igen. Denna gången på steriliseringsavdelningen på sjukhuset där vi fick se hur de steriliserar alla instrument etc som används vid operationer. Men eftersom det var mitt på dagen så användes alla instrument så vi fick stå och se på maskiner. Fascinerande. eller inte. Eftersom nästan ingen på det sjukhuset förutom några läkare talar engelska så var en av lärarna från public health dept tvungen att följa med som tolk. Vilken lyx! personlig tolk.

Sen hade vi först ENT föreläsning följt av lunch ute i solen. Sedan specialities i ENT kursen där jag helt plötsligt befann mig liggande på ett brits med en proffessor som kollar in min trumhinna genom microskop in i örat. För att en timme senare stå och öva på tekniken att sätta in en PEG på en pumpa. Livet är bra knäppt.

Sen var ju N här och mixtrade med datan och jag fixade middag till oss och provbakade mjuk pepparkaka som blev bra och kladdkaka med min som blev för liten sats så jag får göra om det imorgon istället.

Bara för att fira att jag har fått min fina dator fixad så bjuder jag på lite bilder så här på kvällen. Snart är det ju en ny dag och jag måste sova...

Natti natti
Så här glad blir jag när det funkar. Ignorera påsarna under ögonen ;P
Som ett litet barn på julafton! Kolla vad datorn kan göra!


Sccccchhhhhnygga tänder!!! Hahahahaha

Inga kommentarer: