söndag, november 09, 2008

Men! Vart tog helgen vägen?

När jag vaknade imorse så blev jag helt chocka dnär jag insåg att det var söndag! Hallå? Vad hände med helgen. Helgen då jag sulle vila upp mig och ta tag i mitt liv? Blev istället en väldigt slitsam helg och jag känner mig jättetrött i kroppen.
Oj oj oj fredagen efter middagen så blev det en spontantur ut en sväng men jag drog hem tidigt för jag hade lovat mig själv att jag skulle vara på stadsbiblioteket kl 08 på lördagsmorgonen. Tror ni att jag kunde somna när jag la mig? Haha inte då. Tror klockan var närmare 3-4 innan jag somnade så det krävdes verkligen en vilja av järn och hur mycket kaffe som helst för att komma upp på lördagsmorgonen! Men upp kom jag och jag satt på biblioteket till ca halv fyra. Biblioteket stänger fyra på lördagar men halv fyra så höll jag på att somna. Jag tänkte för mig själv att det enda som hindrar mig från att lägga ner huvudet på bordet och somna är vetskapen om att jag då säkert bara skulle dreggla ner alla papprerna samt börja snarka eller något liknande. Så då packade jag ihop mina grejer och promenerade till arkad och köpte en IR port till datorn. Eller efter som ungrarna inte kan säga infra red som alla andra utan måste säga infra vörös så måste jag väl skriva att jag köpte en infravörös port till datorn.
Sedan blev det spontan film kväll hemma hos mig med mysiga T och vi såg en riktigt go tjejfilm.
Sedan blev det sent i säng och ligga och fundera på lite grejer innan man somnade.
Imorse förutom att inse att det faktiskt är söndag så svor och vred jag mig över att jag var tvungen att ta mig till gymmet. Väl på gymmet så gick allt åt skogen. Musklerna vägrade samarbeta och allt kändes som om det aldrig skulle ta slut. Men nu är jag hemma igen och redo för att ta tag i grejer som måste göras:
  • Skriva mina radiology frågor
  • Skriva min Public Health rapport
  • Tvätta
  • Diska
  • SOOOOOOOVA

Yes det blir min söndag det. Puss på er

Inga kommentarer: