måndag, november 10, 2008

Kära...

...dagbok, bloggbok, bloggdator, bloggsida, bloggläsare.
Idag har varit en fin fin dag ska ni veta.
Först och främst så sov jag i 10 timmar i sträck. Då kan ni säkert gissa hur trött ajg var igår. antar att jag låg några timmar back i sovande.

Efter att ha vaknat utvilad så traskade jag iväg till skolan. Fick lärt mig en hel del grejer jag inte visste. Sen var det dags för lite forskning. Det var så häftigt. tänk er en liten tub med en klar vätska i. Ser ungefär ut som vatten. Till denna lilla tub tillsätter du 75% alkohol (alltså inte tequila elle rom utan ren alkohol). Du vänder tuben upp och ner ett bar gånger och helt plötsligt från ingenstans i denna klara vätska så snurrar vita remsor av DNA fram. Så himla häftigt. Det är nästan så man blev lite sentimental. Rena rama trolleriet ju.

Fick även prata en hel del ungerska idag med alla labassistenter som ville ha receptet på kakorna jag bakade i fredags. Jag fick även pratat ungerska med en kvinna som kom från Mongoliet som inte kunde engelska utan bara ungerska. Det var lite intressant.
Efter att jag var klar på labbet så gick jag upp till biblioteket. Men eftersom labbet alltid tömmer en på energi så var jag helt galen i huvudet när jag kom upp dit och fick inte så värst mycket gjort förräns de sista två timmarna då jag tog mig själv i nacken och röt till mig själv att nu skärper du dig. Sedan gick det bra.

Jag stämplade ut därifrån vid nio tiden för jag ville hem och laga lite soppa till mig själv innan jag går och lägger mig.
När jag gick ut från biblioteket så var det en ungrare där inne som satte på sig solglasögon när hon skulle plocka ihop sina saker. jag tänkte för mig själv: Lilla vän inte ens i Ungern är det sol, eller ljus för den delen, utomhus när klockan är nio på kvällen. Inte inomhus heller...

När jag gick hem så var det helt stjärnklart ute och kyligt i luften. Så himla mysigt =)

Så här glad är man på slutet av en bra dag:

Puss på er

Slängkyss


Haha vaddå sliten på första bilden. Herregud som jag ser ut! Well det bjuder jag på. Detta är the real Nina. haha dags att bli rädda=)

Inga kommentarer: