fredag, november 21, 2008

Blöt. Väldigt jätte genomblöt

Man blir nästan bortskämd härnere. Jag har totalt glömt bort göteborgsväder. Idag så var det helt okay väder när jag åkte och hämtade min cykel. Efter hela skoldagen och x antal bibliotekstimmar så cyklade jag till spinningen. Då började det regna. jag blev blöt. Tänkte oj då jag borde haft på mig bättre kläder på mig. Det slutar säkert efter spinningen. Jag menar det har inte regnat ordentligt här sen.... jag kommer inte ihåg när det gjorde det senast. Efter spinningen så öste det ner. Verkligen öste jag skojar inte. Dags för en liten fakta lista.
  • Vad händer med blodådrorna i ben etc när de blir nerkylda med kallt vatten?
Svar: De drar ihop sig.
  • Vad händer med med musklerna i benen då när de försöker arbeta hårt med att ta Nina hem?
Svar: det bildas mjölksyra som gör för jäkla ont
  • Vad händer med en vinterjacka som innehåller ull när den blir genomblöt?
Svar: Den blir tung. Väldigt tung.

Om man lägger till lite fakta som att allt vatten samlar sig i dalar och Pécs ligger på bergsluttning och vägarna går i vågor här så kan ni tänka er vad jag fick kämpa för att ta mig hem!
Nu har jag tagit mig en varm dusch. Slängt alla blöta kläder i tvättmaskinen. Ställt mina skor på elementet och ätit fiskgratäng! mums! ska bli en liten film på detta och sedan kryper jag nog till sängs! Imorgon är det skolan och plugga på dagen och sedan coctails for a cause på kvällen! Tjohooo

Inga kommentarer: