söndag, november 16, 2008

vad gör Nina en kväll som denna

Ja vad jag har gjort idag det vet ni redan. Men jag måste bara säga att jag är förträffligt nöjd med mina insatser idag. Fick läst mycket så det känns väldigt bra. Mycket är tack vare T som var ett helt förträffligt studiesällskap uppe på 4de!
När jag kom till skolan idag så trodde jag att någon skojade med mig. Igår var det Golyá bal i skolan som de ungerska studenterna anordnar men som är öppet för alla. Jag har aldrig varit där men tydligen så ska de ha barer på varje våning i skolan! Well när jag då steg in genom skolans dörrar så möts jag av en pust. Det luktade gammal fylla. Herregud jag skojar inte hela skolan luktade som gammal öppnad öl, spya och jag vet inte vad. Dessutom var det så skitigt överallt. Golven var helt klibbiga och överallt låg det glasflaskor, burkar, pappersmuggar och servetter. Det måste ha varit one hell of a party. Tack och lov var fjärde våningen relativt ren så det gick att sitta och plugga där i alla fall. Även om lukten nerifrån kom upp då och då. Mest synd tyckte jag nästan om de FYRA personerna som gick omkring och städade hela dagen. Jo ni läste rätt! Fyra inte 20 som man hade behövt vara utan fyra! Herregud men de gjorde ett sjujäkla bra jobb i alla fall för när jag gick hem vid sex så hade det mesta blivit bortröjt. Ska bli intressant att se hur det ser ut imorgon=)
Nu har jag avslutat min helg med att sortera ett berg av ren tvätt och lagt in i skåpen. Nu ska jag bara diska upp riktigt snabbt, klappa mig själv på axeln för en effektiv dag.
:*

Inga kommentarer: