tisdag, april 29, 2008

Vart tog hon vägen?

Ja hej hej jag är här!

Hade inget spännande att berätta och var otroligt sliten igår så då lät jag helt enkelt bli.

Idag har varit en bra dag på många fronter. Om man bortser att världens megaallergi har kommit över mig och jag bara nyser plus att jag är sjuk. Eller som den envisa jäkel som vägrar att inse att hon är sjuk så får jag väl säga att jag inte är sjuk! Men nu har jag gett upp och börjat knapra lite roliga piller istället.
Apropå piller så hade vi ett seminarie i pharma och rubriken på seminariet vr Drug Abuse 2. Väldigt intressant fast det var lite kul att läraren använde termen vi hela tiden. When we use this compond... Haha Dessutom så avslutade hon hela seminariet med. If you want to try a drug then I suggest you try .......... since it has no severe consequeces like ........ has etc. etc. Ha! Vad var det då? Misstolkade jag hela seminariet som faktiskt var om drug abuse och alla droger är farliga! För det är dom ju!! Herregud alltså. Undrar om hon fortfarande lever kvar i hippietiden?
Men jag som ser komiken i allt och faktiskt fattar bättre tyckte det hela var otroligt komiskt.

Fick en riktigt utskällning av mamma igår. Heregud så har det inte låtit sedan jag bodde hemma=) Jag råkade säga att jag gick och tränade lite lätt fast jag var sjuk och då startade det hela...
-Du som medicinstudent borde veta bättre än att träna när man är sjuk det är jättefarligt bla bla bla
Jo jag vet det men när jag sitter stilla så mycket som jag gör så måste jag träna för att inte få ont i ryggen... Men det får jag ju sota för idag ochnu har jag lovat att inte träna imorgon.


Sitter här och känner mig lite småpatriotisk (heter det så?)`i en ursnygg mysoutfit.
=)

Ljusblå mjukisbyxor (inte på bilden), mörkblå collegetröja och gul halsduk. Går det att ta miste på att jag är svensk? Kanske har något att göra med att jag satt som ensam svensk mitti en klump med norskar idag.. Hmmm

Nej nu ska jag äta lite mer körsbärssoppa trots att jag inte känner smaken på den och sedan ta med mig datorn in till sängen och lägga mig och se på en film.

X

Inga kommentarer: