lördag, april 12, 2008

Godmorgon godmorgon

Ja herregud mina små vänner. Vilken kväll! Jag är helt chockad. Hahaha vem hade kunnat tro att det skulle fortsätta på denna fronten!
Anyways vi drog till P och hade BBQ. Alla hade med sig lite olika grejer. Mitt bidrag var potatissallad, tzatziki och aioli. Sedan kom folk med hundra miljoner andra grejer med allt från hummus och veggieburgers till ett ordentligt stycke stek och kycklinglår! Allt var otroligt gott och jag åt så jag blev helt proppmätt! Sedan var P så vanlig att han gjorde en Irish coffee åt mig! Den var så jäkla god. Irländare vet helt klart hur man gör irish coffe.
Sedan fortsatte vi till Dante men där var det så lite folk. Blev sittandes en sväng på coffeins uteservering mitt i natten och tog lite jordgubbslemonad. Vidare till Los Bongos sen Apollo och där stannade vi i flera timmar och bara dansade. Nästan inga från english program där men var nästan skönt faktiskt. Avslutade kvällen på cyranos och sedan blev det en liten promenad hem!
Men för att sammanfatta kvällen så kan jag ju i alla fall säga att vi festade tillsammans med en läkare, en domare alltså inte fotbollsdomare utan domstolsdomare samt en kille som sysslade med neuroscience i USA. haha hahahaha hahaha hahaa måste bara skratta lite till! Det var helt otroligt orealistiskt och så otroligt typiskt Pécs att sånt här händer.
Eller vad sägs om att när vi skulle gå från Apollo så stod vi utanför och debatterade då stannar en taxi och ut kliver en ungersk kille som stapplar fram till mig och säger på svenska Hej du vackra flicka från Sverige! Vill du bli min flickvän nästa år? Hahahahahaha och han gav sig verkligen inte heller så tillslut så gav jag honom mitt telefonnummer. Haha jag hoppas inte han ringer mig! Jag vet inte ens vad han heter. Men han sa i alla fall tack så mycket och hoppades att vi kunde träffas så jag kunde lära honom svenska och han kunde lära mig ungerska i gengäld. Fram till nästa år i alla fall för då ska jag tydligen bli hans flickvän!
Hahaha nej nu måste jag dra mig till biblioteket!
X

1 kommentar:

Anonym sa...

Moahaha, du piggar alltid upp mig med dina små anekdoter.