söndag, april 06, 2008

I väntande tider...

Ja här sitter jag nu.
Trött som jag vet inte vad. Kaffekoppen står jämte mig. Jag bävar. För snart så kommer nämligen tjocka släkten på besök. Närmare bestämt mormor, mormors syster, moster och mosters man. Så nu gäller det att finslipa ungerskan. Host host.
Igår kväll var det studiemöte chez moi och jag fixade middag till mina vänner. Man får nästan alltid kyckling när man är hembjuden hem till mig eftersom det är något inte ens jag kan misslyckas med. Så igår bjöds det på Kyckling sweet 'n' sour med couscous. Efterrätt var ljumna päronhalvor med after eight och glass och till filmen så fixade jag till en liten kaffedrink med marsmallows och pistagenötter.
I alla fall så blev det inte många timmars sömn eftersom mina släktingar ringde mig för att tala om att de kommer att anlända till Pécs kl 10 (!). Människor! Klockan 10. På en söndag! Här snackar vi att Nina var tvungen att gå upp okristligt tidigt.
Nu har jag i alla fall plockat undan disken, lagt in tvätten som jag tvättade i fredags in i skåpen samt städat balkongen och tagit in mina rengjorda balkongstolar.
Det är nämligen så att eftersom IKEA varenda gång jag var där för att köpa två extrastolar till mitt köksbord hade slut på den sortens stolar så har jag fortfarande bara två vanliga köksstolar. Ja med fyra människor som kommer på besök så får jag het enkelt använda mina två plaststolar från balkongen. Ska ta några kort på min lägenhet nu när den faktiskt ser representabel ut så ni där hemma kan få se den.
Storbesök i Ninas lägenhet alltså. Äsch nu måste jag fortsätta plocka lite! Ciao

Inga kommentarer: