lördag, april 12, 2008

Aj aj aj aj =(

Jaha så det här är tacken för att man försöker skapa det lite mysigt runt omkring sig på en lördagskväll!


Jag skulle baka muffins med chokladkross och när jag skulle ta ut mina skapelser ur ugnen så körde jag upp armen i ena kanten på ugnen!! Jag kan tala om för er som inte visste det att den övre delen av en ugn är för jäkla varm. Det fräste till om skinnet och sen gick alla pain pathways med ilfart kors och tvärs upp till hjärnan! Aj Aj AJ! Det blinkade en stor röd lampa inne i huvudet och sen kom smärtan. Som den läkarstudent som jag är så kylde jag ner området under kranen men eftersom jag är just läkarstudent så vet jag vad som händer med min stackars hud just nu och jag tycker inte om det! Aaaah kan inte någon komma hit och blåsa på min stackars arm?


Det hjälpte ju alltid när jag var liten ju! Tog ett kort på förödelsen åt er

Okay okay det kanske inte ser så mycket ut men jag kan tala om för er att det är stört omöjligt att ta ett bra kort på en brännskada på en arm! På alla andra kort så såg det ut som om jag hade likfläckar på resten av armen och riktigt så illa är det inte längre.

Men men Ni vet vad man säger. Har man trillat av en häst så är det lika bra att så snabbt som möjligt sätta sig upp på den och börja rida igen. Det är precis vad jag ska göra eftersom jag har en bröddeg på jaäsning. Hade jag inte haft degen på jäsning så hade jag sparkat på den dumma ugnen (och antagligen bränt tårna) för att sedan gå och lägga mig grinig...

Inga kommentarer: