lördag, april 26, 2008

Hej hopp

Ni som lägger märke till klockslaget kanske undrar varför jag inte rusar iväg till skolan just nu. Jo det kan jag tala om. Trots att jag hade lovat S att vara där prick 8 så hade jag glömt en väldigt viktig detalj. JAG HAR KNAPPT NÅGON MAT HEMMA!
Eller jag hade grejer och så till frukost gröten och sedan var jag helt övertygad om att jag hade ett paket bröd till att göra smörgåsar att ta med mig till skolan av. Därför köpte jag inget nytt bröd på DM när jag var där en sväng häromdagen.
Men som jag märkte klockan halv åtta när jag skulle slänga ihop lite mackor på väg ut genom dörren så fanns inget bröd hemma.. Vad gör man då?
Jag ska vara på biblioteket till klockan 18 för att därefter dra mig ut till tesco och handla... Det är inte direkt så att man klarar sig på frukostgröten en hel dag. Nej så då blev det att ställa sig och fixa wok på matkorn, wokgrönsaker och kyckling som man kan ta med sig till skolan... Det är ju bara det att fanskapet, ursäkta språket, måste få tid att svalna lite också. Så nu sitter jag här i stort sätt klar och väntar på att temperaturen på woken ska gå ner från skållhet till ljummen för att jag ska kunna sätta på locket och dra till biblioteket... Vilka Ilandsproblem jag har va!
X

Inga kommentarer: