måndag, april 07, 2008

Bråkar med mig själv på en måndagsmorgon

Ja idag har det varit fight mellan min inre lilla treåring och den stora lite mer vuxna versionen av mig själv.
Den inre treåringen hade ingen lust att äta frukost idag. Jo kom igen nu sa den vuxna versionen. Du måste äta frukost innan skolan för annars kommer du inte orka med dagen. Seså ät din dinkel gröt nu...
Den inre treåringen tjurade i en kvart och åt sedan upp dinkelgröten. Nu ska jag ge den vuxna formen lite kaffe eftersom hon lyckades få gröten att bli uppäten!

Anyways bort från schizofreni stycket. Idag är det sunshine sunshine sunshine och det kommer bli en helbra dag har jag bestämt. Först lite skola. Lunch på taket på sjukhuset (sallad från i helgen) och sist men inte minst lite exercise i gymmet. Hem duscha och tillbaka till the biblio.
X

Inga kommentarer: