söndag, april 27, 2008

Here comes the summer sun


Ja hejsan!
Idag har varit en trevlig dag. Repetition av första terminens pathology hemma hos S, lunch på lemon och efter det mer repetition. PÅ lemon käkade jag min favvosallad. Csirke feta salata (uttalas tschirkke fetta schallataaa) och till det drack jag alma fröccs (allmaa frötsch).
Supergott verkligen! I vanliga fall brukar jag beställa csirke feta salata paradicsom nelkul. (alltså utan tomater) och det gjorde jag även idag men det blev lite mycket för servitrisen eftersom jag fick med tomater ändå (eller så fattade hon inte min lilla ungerska, vilket är förståligt). Nemas problemas jag är inte så komplicerad jag accepterade läget och åt upp tomaterna.

Super knäppt väder idag igen. Eller rättare sagt strålande sol fast mycket moln på himlen så det var liksom supervarmt i solen och lite kallare i skuggan hela tiden. Jag blev inte riktigt klok på vädret om jag ska vara helt ärlig. Efter pluggningen var avklarad så gick jag hem och städade här hemma och bakade cupcakes. Största anledningen till att jag bakade cupcakes är så jag kunde trycka ner en chokladbit i varje kaka så jag kunde få en välbehövlig dos av choklad utan att äta godiset direkt. Aha man är väl smart=)
Nej jag är så jäkla trött och sliten ikväll så nu går jag och lägger mig. Har haft ont i halsen hela dagen så det är faktiskt synd om mig!
Kram på er!
X

Inga kommentarer: