tisdag, mars 20, 2007

Virvelvind

Jag tog tag i disken som har irriterat mig sen jg kom hem från skolan idag. Sen så grep städartagen tag i mig och sen så for jag vidare in i mitt rum som har irriterat mig i flera veckor nu och gjorde en storstädning där! Nu är det fint och alla plagg som tidigare har hängt och slängt från golv till tak ligger prydligt och fint i sina lådoroch skåp. Eller ja i alla fall tills imorgon för då kommer det se ut som ett bombnedslag igen.
Kom på medans jag städade att jag glömde tala om att jag och K mötte vinnaren av årets kassörska 2007. Hon slog alla jag någonsin träffat på Ica, Coop Forum, Billhälls you name it! Hon var den suraste personen jag sett på år och dar. Hade säkert ätit upp alla citroner på hela fruktavdelningen innan hon satte sig i kassan. Först bad K en gång om att få en kasse att packa ner varorna i. Det fick hon inget svar på och ingen kasse. Ett tag senare ber K igen om att få en kasse då varuberget fortsätter att växa. Ingen respons. Då tänker Nina att kanske kassörskan inte förstår och upprepar frågan (jag står framför kassörskan vid kassan). Hon fortsätter att stirra ner i bandet. Jag upprepar fråga igen utan respons. Då tittar jag på K och himlar med ögonen och tänker vilken jäkla idiot!!! Då kommer ettt korthugget: liten eller stor? från kärringen framför mig!
Serviceminded jo jag tackar jag! Nästa gång ska jag kanske behöva luta mig fram och vråla i örat på tanten att om det går för sig så skulle det vara trevligt om du kunde göra ditt jobb för omväxlings skull!!!
Jäkla bitch alltså

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du är som städar! *beröm*