onsdag, mars 14, 2007

Fredagskväll i Ungern

Ja eftersom den efterlängtade långhelgen börjar imorgon för att fira ungrarnas självständigthet så har en trevlig fedagskänsla sänkt sig över lilla lägenheten! Det ska bli tacos och Prison break avsnitt och massa annat mys. För imorgon stängs hela Ungern ner och varken Ikea eller Tesco har öppet vilket är helt otroligt. Men så är det på en av de många nationaldagarna!

Idag så började jag dagen med neuroanatomi. Jag och J lyckades riktigt bra med vår region! Man har inte riktigt samma precision som Fröken R men ändå! Efter det så åt jag K och O frukost på uteserveringen på Gelati i solskenet! Väldigt behagligt får jag säga! Efter det så gick jag hem och bytte från jeans och tröja till klänning då temperaturen för andra dagen närmade sig nitton grader i skuggan... Sen var det dags för Physiology där jag bland annat roade mig med att sätta min hand i Tetanus.
Promenad hem efter skolan. sen möte på gelati igen innan det var dags att fylla på förråden när det inte kommer vara några affärer öppna förrän absolut tidigast på lördag!
Nu är tacosen klara Ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fusk, fusk, fusk, jag vill också ha ledigt extrahelg... Gelati = glassar på italienska - det får mig att undra lite över dina frukostvanor =)

Nina sa...

Gelati serverar massor med goda glassar men du kan även äta frukost på deras uteservering före tolv. SÅ jag åt baguette med brie ost och parmaskinka min favorit och drack kaffe till;)