tisdag, mars 27, 2007

Tjipp

Ja dagen har verkligen gått i rasande tempo. Var sol ute så då tänkte jag att det är dags för kjolpremiär;)

Åt en mycket god lunch uppe hos O och kollade på en Jet Li film innan det var dags att bege sig hemmåt för att förbereda sig inför anatomin imorgon. Vi har nämligen anatomydepartments überbitch som vikarie imorgon. Om hon tycker att folk är dumma i huvudet så säger hon det. You are so retarded är hennes favoritmening. Ladies and Gentlemen I give you Judith Horváth!!! Så här gäller det att vara förberedd...

När jag kom hem så var jag bara tvungen att pausa framför spegeln i hallen och stirra. Eftersom Dr Najn har bestämt sig för att nu är hennes fot frisk (trots att tre veckor till med aercast var Dr Gs ordination) och slängt bort skenan i en vrå så fick hon se sina båda ben stå jämte varandra utan vare sig gips eller aercast. Vilken syn detta var! Mitt högerben som tillbringade en vecka i gips har totalt försvunnit och är sjukt mycket smalare. Så därför tänkte jag detta måste resten av världen se, enbart i utbildningssyfte förstås så man förstår hur fort musklerna krymper när de inte utsätts för aktivitet. Så voila damer och herrar, Ninas ben efter en vecka i gips och en och en halv vecka med belastning i skena:






Haha jag vet att mina fötter ser helt sjuka ut men det är benen ni ska titta på;)




Eftersom jag vet att snuttegull var sjukt intresserad av mitt aercast så tog jag och grävde fram det och körde lite kort på det med när jag ändå var igång:




First. Anterior view


Därefter lateral view:



Mycket nöje

2 kommentarer:

Ivar sa...

Oooh! Läcker...

Anonym sa...

...biiiiit :D