tisdag, mars 10, 2009

Villanyi


Idag fyller min kompis Å år! Grattis grattis säger vi till henne. Det är födelsedagssäsong minsann. Anyway idag ska vi fira henne med att ta tåget ut till Villany efter skolan. Detta är ett vindistrikt som ligger ca en halvtimme från Pécs. Har inte tagit mig dit ännu så detta ska bli jättekul och de har väldigt goda viner därifrån. Bla mitt favoritvin här nere kommer därifrån. Det kommer bli middag, vin provning och när kvällen är slut så kommer en taxi och hämtar hem oss. Ser verkligen fram emot det här. Lite vardagslyx. Jag gillar födelsedagssäsongen =)

Hinner inte hem efter skolan eftersom vi ska samlas vid tåget 16.30... Så vi hörs imorgon sötnosar! Nu ska jag ha cardiology. Stethoscopet i högsta hugg frammåt marsch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad härligt det ser ut! :)
ska till Ungern själv om 2 & ½ vecka!

kramar

Nina sa...

Oh vad kul!
Vart ska du någonstans? Budapest?