lördag, mars 28, 2009

Släckt

Hej hopp! Nu bär det snart av! Idag startade jag dagen med ett kangoo pass. Vi var hela 4 st som trotsade sängarna och om till lokalen. Ledaren var som vanligt en studsboll med ett stort leende på läpparna. Man kan inte annat än att bli glad då! Dessutom var det superhärligt väder ut. Medelhavsklimatet börjar komma nu. Käkade lunch med mina resekamrater i stan och sedan har jag diskat och packat. Pratat lite med mamma på skype. Ja dagen har flygit förbi verkligen.
Sedan så var det dags för earth hour och då släcktes det ner här hemma. Men alla vet ju hur stressigt det är dagen före man ska resa någonstans så jag kunde inte slappna av så jag ställde mig och diskadeunder skenet av stearinljus och sedan "pluggade" jag lite i min PADI OWD manual. vips var den timmen förbi.
Nu ska jag käka lite kvällsmat och sedan gå och lägga mig. det blir att gå upp tidigt imorgon. Tåget går 07.24 och dessutom är det daylight savings inatt så..
Ha det så bra medans vi är borta! puss på er så hörs vi den 8e=)

3 kommentarer:

Bodil sa...

Trevlig resa!

Anonym sa...

Hej!

Jag undrar en sak angående ansökan till medicinutbildningen därborta. Är det så att man måste ha läst alla naturämnena för att bli antagen? Jag förstår att man måste ha kunskapen med tanke på intagningsprovet och själva utbildningen, men måste man ha med dem i slutbetyget från gymnasiet eller komvux? Jag har läst Biologi A+B, Kemi A+B, Fysik A och Matte C. Om jag lyckas bra på provet kan jag ändå bli antagen?

Ursäkta mig för besväret med en massa frågor! Lycka till!

MVH,
B.E.

Nina sa...

Oj detta var en svår fråga. Jag hade full naturbehörighet när jag sökte in så jag tänkte inte på det då. Jag kan inte svara på detta med 100% säkerhet. Men jag tror att det kan vara möjligt att bli antagen ändå då vissa av mina kompisar här nere inte hade full naturbehörighet men de kommer från olika länder. Men kontakta college international och hör med dom om du är osäker! Lycka till