torsdag, mars 05, 2009

Gissa vädret


Herregud vad det öste ner imorse när jag skulle promenera till oncologyn. Men kommer man från götet så är man van vid detta så det var på med gummistövlarna och regnjackan och upp med paraplyet och traska iväg. På vägen så stötte jag på ett gäng ungrare som stod och försökte lista ut hur de skulle ta sig förbi en jättepöl/mindre damm utan att bli blöta om fötterna i sina ballerinas/ pumps. Allvädersmonstret Nina harklade sig och sa ursäkta mig och klev rätt ut i vattenmassan och fortsatte gå. Det krävdes en hel del tygling av mig själv för att motstå frestelsen att stanna mitt i vattenpölen och hoppa upp och ner och skvätta vatten runt omkring mig. Bara för att jag kunde göra det utan att bli blöt. Tur för ungrarnas kläder att min mamma försökt uppfostra mig väl för annars skulle de blivit genomdränkta. Men det var riktigt nära.
Imorgon är det anatomiprov för 1 och 2 års elever så det är väl kris på biblioteket vid det här laget. Jag tog därför och satte mig hemma och pluggade...Klockan fyra har jag en elective: Operative surgical techniques! Ska bli kul kul kul!

Inga kommentarer: