torsdag, mars 19, 2009

Tankeställare

Idag har varit en bra dag. Trots att det började snöa ute medans vi satt inne på oncology dept. Snö???!! Igår satt jag ute utan jacka och fikade på Goldmarks kafe och idag snöade det lite lätt i typ 10 minuter. Djup suck.
Anyway idag så har vi lärt oss om hur man undersöker bröst för bröstcancer. Det var väldigt bra lektion. Viktiga grejer det där. Ska skaffa mig ett rosa band så fort jag kommer hem till svergie igen. Har inget ännu. Skäms. Det finns ju blå band också för prostata cancer. Det var andra delen av vårt seminar idag. Viktiga grejer där med.

Sen hade jag ett litet möte efter lektionen och så gick jag och handlade, gick hem och städade lite sedan var det bara att öppna böckerna igen. Traumatology. Injuries av upper limb. Kul kul kul. Nu har jag suttit här och tänkt tillbaka på alla mina handkirurgpatienter. Det är så kul att kunna associera vissa grejer med saker man har haft och sett. Jag har ju lyckats bryta MC1 för ett par år sedan. Det skulle kunna varit en Bennett men det var det inte. Nej nu ska jag koka thé och så blir det studiemöte här hemma där vi ska diskutera allt detta!
Kram

Inga kommentarer: