onsdag, mars 25, 2009

Två ägg

Ja hej och hå så har man överlevt den här dagen också. På urologyn så övade vi RDE på en docka och hade en liten miniexamen där läraren testade om vi kunde känna skillnaden på de olika varianterna. Jag fick BPH och det gick så bra så. Sedan immunology. Vi såg hur man gör en kapillärundersökning med mikroskop. Mina kapillärer såg bra ut. Så kan man stryka det från listan av saker man inte visste att man kunde kolla upp. Sista lektionen för dagen var orthopaedics. Sedan skulle jag egentligen forskat men det blev inställt. Så helt plötsligt hade jag tid att gå och handla och laga en ordentlig middag. Det blev sallad med mathavre och till det hemmagjorda vitlöksbröd. (oroa er inte har inga patienter imorgon)Mums mums.

Satt här och åt min middag i stillan ro och då ringde det på dörren. Det var min hyresvärd som bara kom förbi för det var ett möte för de som äger lägenheterna i huset. Han ville då passa på att ge mig två chokladägg. Gulligt! Dom är så himla söta mina hyresvärdar.

Inga kommentarer: