måndag, mars 02, 2009

Vår vår vår

Hur härligt är det inte på en skala att vakna:
a) före väckarklockan ringer
b) av att solen skiner ute
c) och att termometern visar 12 grader i skuggan
d) och man kan ligga kvar och gosa i sängen en stund till före första lektionen
e) all of the above

Idag är svaret e. Underbar start på måndagen. Sedan fortsatte dagen med kaffe på skolan med kompisarna. traumatology med en vikarie som var så tråkig att jag bara ville tillbaka ut i friheten igen och sist men inte minst orthopaedics lecture efter en lång håltimme.

Lite småkul när man möter tredjeårs elever som är mitt i tredjeårs helvetet och man själv är helt slut efter en lektion och hälften orkar inte ens gå på den ej obligatoriska föreläsningen. De stackarna kollade på oss som om vi var ufon. Vojne vojne. Riktigt onda var vi också som strödde salt i såren på dom. Men å andra sidan så har vi varit där så vi vet allt för väl hur det är.

Har precis kommit hem från en spinningsklass. Imorgon ska jag starta på detox. Inget kaffe etc. Skriver det här för då får jag mer press på mig att klara det. En vecka ska det bli. Usch och fy. Men jag är taggad till tusen. Bring on the huvudvärk=)

1 kommentar:

Anonym sa...

The huvudvärk= 3 dagar... Men det går!Men efter 2 veckor tänkte jag bara: Varför? Jag gillar ju kaffe i mitt liv!

Kram!