onsdag, mars 04, 2009

Och så var det onsdag igen

Urology på morgonen. Var inne på "ICUn" som läraren kallade det. Jag hade inte kallat det för det mer en vanlig sal med blodtrycksmanschetter på väggarna. Men jag jobbar ju inte där så jag ska inte säga något. ICU var det tydligen. Sedan hade vi en provdocka som vi skulle öva RDEs på.
Efter denna lektion så betalade jag räkningar på posten. Usch det svider alltid när man måste göra det. Kunde man inte fått något för det? Typ en liten chokladbit eller en kram eller något?
Men som ni säkert har gissat så fick jag inte det.
Däremot fick jag en kopp kaffe och lite girltalk på trendo så då blev jag glad igen. Sedan så blev det orthopaedics och därefter kollade en hudläkare på alla mina födelsemärken. Man blir riktigt jäkla paranoid och hypokondrisk av att läsa om alla sjukdomar. Skönt att kunna kolla upp ifall man har någon liten ond sak på sig.
Nu sitter jag här hemma och vilar lite. Jag ska strax byta om och ge mig ut på en joggingstur istället för spinning. Tre gånger spinning på en vecka blir lite mycket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har följt din blogg ett tag nu. Det är väldigt roligt att läsa om ditt liv där nere i Ungern.
Jag blir mycket tacksam ifall du kan svara på ngt jag undrar över. Hur är egentligen kvaliteten på universitetet, utbildningsmaterialen och själva utbildningen i sin helhet därborta? Undrar detta därför att jag hörde från en fd student som läste till veterinär att det var väldigt gammalt där (vad gäller lokaler och material).

Lycka till!

Nina sa...

Ungern är inte lika high tech som sverige det är ganska självklart. Sjukhusen är ganska nergångna men det är ju trots allt ett land som har lite problem med ekonomien. det är klart att det inte är lika fräscht som jag antar att svenska universitet är men jag tycker det inte går ut över undervisningen på något sätt. Plus att de renoverar och försöker rusta upp saker och ting så det är hela tiden förbättras. Har du något mer du undrar över så skicka gärna ett mail! kram

Anonym sa...

Tack så mycket för svaret och lycka till med dina studier!