fredag, mars 13, 2009

Så var det tillbaka till skolan igen!

Idag hade jag CT och US kurs på morgonen. Vi gjorde US abdomen på en patient och lite andra US undersökningar på klasskompisarna för att öva.
Sedan blev det en kopp thé i skolan och vi satt och hjälpte till att sälja biljetter till milleniumbalen som går av stapeln nästa helg.
Sist men inte minst en förläsning i oncology. Nu har jag kommit hem och ska vila lite innan jag tar tag i disken. Jag är helt slut i kroppen!
Jo igår så var jag tvungen att pallra mig iväg till min elective för det var en dubbellektion och jag har inte råd att få dubbel frånvaro nu när jag ska till egypten och allt. Det är ju en kirurgikurs och det är kul. Anyway så idag på CT/US kursen så tittar jag ner på min arm och ser att jag saknar mitt armband som jag alltid har på mig. En kedja i silver. Får då direkt flashback till Operative surgical techniques kursen då jag stoppade ner mitt armband i fickan på mina scrubs innan jag gick in i salen. Scrubs som jag sedan slängde i tvättkorgen när "operationen" var färdig. En kall hand tog tag i mitt hjärta. Efter lektionen skyndade jag till student service center och fick hjälp med att ringa till dept och be dom leta efter mitt armband. Jag blev helt vild av lycka när de ringde upp mig senare och sa att dom hade hittat det. Så nästa vecka får jag tillbaka det! Hurra hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur,
Trevlig helg!