torsdag, mars 05, 2009

Inställt

Jisses är klockan verkligen så mycket redan? Vart har dagen tagit vägen? Operative surgical techniques var kul. Idag fick vi fräscha upp vår stygnteknik. det behövs alltid! sedan fick vi en liten genomgång av vad kursen handlar om. Efter electiven så hade vi studiemöte. Jag pratade om RA, ankylosing spondylitis och cystoscopy. Nu är jag som sagt var hemkommen. Har ätit lite kvällsgröt för jag var hungrig med.

Imorgon skulle schemat för dagen sett ut ungefär så här:
8-9.30 Practical CT and US techniques
10-11.30 Forskning
12-12.45 Föreläsning i oncology
13.00-> Forskning
18.00 Spinning

Men igår fick jag ett email om att practical CT... är inställd för läraren är bortrest. Yay sovmorgon tänkte jag. Idag så fick jag sms från min handledare på forskningen. Och så var den inställd. Merde!
Helt plötsligt har jag bara en lecture imorgon. Men efter lecturen så ska jag och T iväg och träna. Så blir kvällen ledig och dagen uppfylld lite bättre.

Ps. Förutom horizontal and vertical mattress (Donati) så gjorde vi också simple, simple running, intracutaneous running och Algöwer stitches. Men vi använde tack och lov en Matthieu nålförare istället för Hegar som hon har i videon. Matthieu är lättare för mig som vänsterhänt att öppna. DS

Inga kommentarer: