måndag, mars 23, 2009

Vad har Nina haft på fötterna idag?

Haha stiligt värre eller hur? Jag var på mitt livs första Kangoo klass nu ikväll. Herregud vad svårt det var och Herregud vad kul det var. Det var som att ställa bambi på styltor ute på isen. Sedan trodde jag ju att koreografin skulle gå bra efter alla års dans. Haha inte då. Simultankapaciteten hade tagit semester och kvar var en vilsen liten svenska som hoppade åt fel håll eller i fel takt hela tiden. Men dom gångerna jag faktiskt lyckades hålla takten så var det en härlig känsla.
Det är illa när man vet hur tragiskt ont det kommer att göra i kroppen imorgon redan efter man går ut från salen. För dom där pjäserna är ganska så tunga kan jag tala om så det var hög puls under hela passet. Sedan så avslutade han med styrketräning av benen med skorna på. Hjääääääälp jag låg i en liten hög på golvet och jisses vad ont det gjorde. Sedan tog vi armar och mage också. Första gången sedan jag var sjuk som jag tränade. Jag bävar inför morgondagen!
Men detta måste jag göra igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina!
Aldrig hört talas om kangoo, verkar ju jätte kul men skumt!!!

Nina sa...

det var verkligen jättekul. Men nu har jag träningsvärk på de mest mystiska ställen i kropen =)