lördag, februari 16, 2008

Vilken kväll!


Alltså då och då måste man bara älska Pécs!

Vilken kväll!

Helt otroligt kul! Nu tänker ni där hemma att jaja det är som en vanlig utekväll hemma i Götet men ni glömmer en ytterst viktigt faktor som inte existerar därhemma. I Pécs kan verkligen vad som helst hända!

Men nu tar vi en sak i taget. Jag var ju med och sålde t-shirts och collegetröjor etc. Men när vi kom hit så var vår "ansvariga person" från ungerska kontoret inte där. Tröjorna fanns ingenstans att se och vi fick leta i typ en halvtimme innan vi hittade vart vi hade tröjorna ohc vår ansvariga person. Sen var det total kaos i lådorna och den ungerska människan hade ingen aning om något. Alltså kort och gott totalt kaos i början. Men naturligtvis fixade vi upp det helt okay tycker jag. Så medans man jonglerade allt det tillsammans med folk som kom fram och frågade efter priser innan vi själva visste det och ambassadörer och folk som kom och frågade efter vägen så var det faktiskt kul.

Sen så träffade jag T från sverige som gav mig sin ryggsäck och hemnycklar med löfte om att jag skulle få en extranyckel senare.

Okay okay jag kanske utelämnar lite information som att han är kassör i EGSC och att en box med pengar till försäljningen låg i ryggsäcken och nyckeln till hans box satt på hans hemnycklar. Men det var lite kul att vara i kontroll över om han skulle komma hem eller inte. Haha.

Så när jag och Å blev avlösta så gick vi och åt mat: Sushi från Japan (så sjukt gott), Brownie och grillspett med bönor från USA, Ris med olika grytor och kyckling klubba från Nigeria och diverse saker från Indien som var spicy =)
Sen så smakade jag även på Sandwich från UK, någon slags dricka från Pakistan och en annan mojäng från Israel som Y var så söt och kom med.
När vi hade stängt "shopen" (ja belsebub jag hade en zip-through hooded lady fit sweater över mina festkläder) Så fortsatte vi att mingla och vem träffar man på om inte herr Surgery lärare =) Så kul att jag tom måste lägga in en bild på det=) Hoppas han inte misstycker annars får han säga till :P


Haha sjukt bra!


Jag säger det Pécs är en galen plats. När ens lärare kan erbjuda sig att skjutsa in oss till stan så att man kan fortsätta ut på uteställen =) Strålande.


Ja en sjukt bra kväll allt som allt. Imorse så vaknade jag av mig själv halv nio. Halv nio hallå??!!! på en lördag. Det borde vara förbjudet. Jaha tänkte jag då. Då får jag väl sätta mig och se en film. Tänkte börja se filmen som J gav mig= I am legend. Men det gick inget vidare för jag höll på att krypa ur skinnet trots att det är mitt på förmiddagen. Jag får nog vänta med att se den tillsammans med någon så blir det inte lika illa.

Nu ska jag snart dra mig ut för att handla lite grejer och sedan ska här bakas cheesecake

ps. övriga bilder från kvällen finns på facebook för er som känner mig där :P

Inga kommentarer: