måndag, februari 25, 2008

Jag hade ett problem

Ett problem som har gnagt mig hela dagen! När fasen ska jag handla? Ni förstår att imorse så tog min leverpastej slut. Ni kanske tycker att detta inte är något större bekymmer och kanske har lust att säga till mig: Men Nina du kan ju ta och äta osten du har i ditt kylskåp på mackan.
Men vad Ni inte förstår är att om inte jag brer på leverpastej på de übergrova mackorna från Tyskland så kan man inte äta dom. Kan jag inte äta mackorna jag tar med mig till skolan så måste jag köpa mackor i cafeterian och dom är av ljus bröd. Ljust bröd med min mage ljust nu är inte tänkbart så då är vi åter på preoblemet att jag inte har någon leverpastej.
Eftersom jag blev väckt halv fem imorse av en idiot som snart inte kommer leva längre och dessutom inte kunde somna om så tycker ni kanske att jag borde handlat då.
FEL! För då var jag upptagen med att hinka kaffe så jag skulle kunna ta mig igenom Public Health. VIlket jag gjorde men det var knappt. Sen blev det lite solning högst upp på toppen av 400 bäddars kliniken i väntan på att föreläsningen skulle börja. Vi såg när en helikopter landade på helikopterplattan. Jag håller med patholäraren. Varenda gång en helikopter landar så MÅSTE man titta för det är så jäkla häftigt. NB varje gång.
Efter lectures var det laparoscopy och efter laparascopy så var det gymmet. KOm hem från gymmet klockan 18 och hade lovat JS att mötas i skolan klockan 19. Tack och lov kunde han vänta en halvtimme så jag hinner duscha.
Nu undrar Ni kanske vad som hände med min handling. Jo jag kom på att tesco är öppet dygnet runt och nu har jag skrivit en lång lista på andra grejer jag också måste införskaffa, satt igång en maskin tvätt samt duschat och ätit middag (fiskbullar med makaroner). S å efter dansshowen planerar jag att ta mig ut till tesco för att inhandla mina grejer innan det är dags att stupa isäng.
Det är skönt att vara problemlösare ibland.

Inga kommentarer: