torsdag, februari 21, 2008

Jag överlevde torsdagen!

Fast dagen kunde ju ha börjat bättre.
Igår när jag kom hem för spinningen så var klockan alldeles för mycket för att ens tänka på att laga riktig middag så jag tänkte att lite havregrynsgröt blir perfekt kvällsmat. Men det var ju bara så att jag glömde bort havregrynsgröten i micron så allt svämmade över och nästan brände vid. Så då var det bara att vackert ta ut glasskivan och skålen ur micron och lägga båda i blöt så att jag skulle kunna rengöra dom.
Idag är ju första dagen på min vecka utan kaffe (för att återställa magen lite) så då tyckte jag synd om mig själv imorse och tänkte göra lite varm choklad till frukosten. Fyller en kopp med mjölk och ställer in den i micron och en halv sekund senare svämmar hela köket över av mjölk. För det är svårt att balansera en kopp inne i en micro när glasskivan den ska stå på ligger i blöt... MERDE!
Sen följde dagen i en dimma. Microläraren kallade mig en äkta bacteriologist för mitt fina *host host* jobb med att smörja ut bakterier på blood agar plate. *skrattar så jag måste hålla mig för magen* Och spenderade en kvart med att säga This Nina bacterium is a Klebsiella!" Att det stod Å och S under mitt namn brydde han sig inte om. Så har fick man minsann all credit utan ansträngning och dessutom ett nytt smeknamn på köpet. Vet inte hur många gånger idag som folk frågat mig om jag går på antibiotika. =) Men som S sa att vår micro lärare måste upplevas han är definitivt one of a kind.
Har precis kommit hem efter middag, film och promenad med J och eftersom jag är caffeine-deprived så måste jag sova. Nu. Godnatt

Inga kommentarer: