fredag, februari 22, 2008

Dålig självdisciplin

Idag har hela kroppen varit i koma. Satt mig igenom pathophysen. Vitaminer som jag redan hade förberett och där var det inget nytt att tillägga. Sen var det dags för en snabb frukost/ lunch eftersom pathophysen drog över tiden och sedan upp till sjukhuset för surgery propedeutics. Läkaren som skulle undervisa oss var sen. Men sen var det intressant för vi satt och pratade om pneumothorax och kollade på röntgenbilden etc. Sedan efter det så var det dags för PE på gymmet. Det var då den dåliga självdisciplinen slog till. Jag bara hade absolut ingen lust. Jag gjorde mina 26 minuter på löpbandet men jag fuskade undan en minut av springningen. Körde spinningcykeln på mycket mindre motstånd än vad jag brukade och gjorde maskinerna med samma tyngd men utan någon som helst motivation. Fuskade ännu mer när det kom på hantlar och situps... Illa riktigt illa men jag insåg att idag är inte en sådan dag som man bråkar med min kropp då den har varit trött hela dagen. Utan man fick lov att ta det lite enkelt då.
Nu har jag i alla fall tagit mig hem och förberett middag och om en 10 minuter så kommer Å och S över och så är det dags för studiemöte. Idag ska jag prata om Myocarditis och diseases of the pericardium samr arteriolosclerosis and aneurysms.
Sen ska jag sno ihop lite middag åt oss och så ska the bli The Notebook på min lilla dator och sen ska jag nog ta och lägga min kropp efter det.
Ps för att kurera mig har jag tagit mig en kopp kaffe. Så gick det med den veckan utan koffein. Haha jag är helt hopplös. Vad var det jag sa? Dålig självdisciplin?

Inga kommentarer: