onsdag, februari 06, 2008

Oh my semla

Ja idag har det i vanlig ordning varit full fart hela dagen. Efter skolan så kom Å förbi för en kopp kaffe medans vi väntade på att S skulle träffa sin hyres värd. När S var klar så drog vi oss in till stan. Stadsturen avslutades nere på interspar där jag fick en tårtspade för alla mina stickers som jag har samlat på mig. Alltså de har sedan en tid tillbaka delat ut stickers när du har handlat i en sparbutik olika många beroende på hur mycket man har handlat för. Som tack för att jag orkat spara på alla smålappar så är jag alltså nu en stolt ägarinna av en tårtspade.

Men jag kan ju säga det nu om jag inte sagt det förr. Jag är en tidsoptimist utan dess like. När jag stod i kassan nere på Interspar var klockan tio i sex och jag hade lovat att vara hemma hos J någon gång mellan 18-19. Jaha och jag skulle hem emellan. Det var bara att ta det ena långa benet före det andra. Tro det eller ej men jag hann faktiskt (klockan var väl si så där 18.59 men ändå). Jag hann tom svepa ihop semlor här hemma innan det var dags att dra vidare.

Där fick jag en mycket god kycklingsallad med vitlöksbröd och då semla till efterrätt. Jisses jag är verkligen proppmätt nu! Sen så såg vi film. My big fat greek wedding (haha seriöst det är ju exakt som min släkt) och Legally blonde 2. Värsta chick flick kvällen. Fick iofs vissa pikar om att jag skulle vara väldigt lik en av huvudrollsinnehavarna (ni fattar nog vilken) men vad kan jag säga? Jag tycker rosa är en fin färg :P

Imorgon är verkligen en mördar dag. Börjar klockan 08 med histopathology följt av microbiology seminar två lectures och dagen avslutas med ett pharma seminar. Snälla vad är det här? ´Sen direkt till gymmet. Vilket betyder att jag förutom att se till att komma upp i tid även måste packa gymväska, äta ordentlig frukost samt packa ner lite lunch. Nu går jag å lägger mig för det verkar åtminstone som det vettigaste jag kan göra nu.

Inga kommentarer: