lördag, februari 23, 2008

Min lördag!

Det har varit strålande solsken i lilla Pécs idag!
Jag var extremt trög i kroppen när jag skulle upp imorse men det gick lite bättre efter en stadig frukost och en stor kopp kaffe.
Men solen hjälpte till och efter att diskat upp berget av disk från fredagskvällen så satte jag mig ute på balkongen utan jacka (!!) och läste pathophys.
DET VAR HEAVEN!!!
Sen vid fem tiden så tog jag mig en promenad bort till Å och så gick vi in till stan tillsammans och tog en taxi ut till plaza. Där tog vi en fika och gjorde lite fönster shopping innan vi såg Sweeney Todd med Johnny Depp.
Den filmen var mysko, knäpp, konstig och allt annat under samma kategori. Men min lilla Johnny var lika snygg som vanlig även fast jag inte skulle vilja sitta i hans stol. Musiken och sångerna var också bra men handlingen var... ja väldigt väldigt konstig. Sen är det lite intressant hur Tim Burton kan göra en film som får två medicin studenter (som har sett många äckliga saker) att sitta och vrida sig i biostolarna. Jaja men det var mysigt att komma ut ur lägenheten.
Nu är jag sjukt trött och ska gå å lägga mig! Natti natti

Inga kommentarer: