måndag, februari 11, 2008

En trevlig liten måndag

Herre min gode gud vad gott brödet blev. Mumsade i mig en liten kvällsmacka tillslut. Skulle tagit med mig en smörgås som matsäck till skolan med men det hanns inte imorse. Synd synd.
Public health idag. Hmm ljuset gick i projektorn. Tog det som ett sign att man inte borde fortsätta det tråkiga seminariet. Men det gjorde läraren ändå. Morr!
Efter public health var det surgery lecture. Det lecture rummet ligger på den mest aviga platsen någonsin. Först måste man ta sig upp till översta våningen på 400 bed clinic det är väl en tio våningar (står sju i hissen men så har dom typ en källar våning och två bottenvåningar också)
Sen måste du gå ut på balkonen och runt ena gaveln för att komma till salen. Helt galet! Men du har världens utsikt däruppefrån i alla fall.
Sen var det lectures om smooth muscle tumors och det var en låång lecture. Sen var det dags att bege sig till basic surgical techniques dept. för min optional kurs basic minimally invasive surgery!En extrakurs i laparascopy! Kul kul kul och mer scrubs åt folket!
Efter det var det en tripp till gymmet och sen var det hem för lite pytt i panna och stekt ägg. Nu sitter jag voch varvar ner med ett sjukt gott thé som heter fruit kiss och snickerskaka!

Inga kommentarer: