måndag, februari 18, 2008

Det finns roligare saker än måndagar.

My oh my. Det är ingen nyhet men jag tycker vekligen inte om måndagar. Som jag och Miss belsebub precis kom överens om så hade livet varit så himla mycket bättre om det hade varit två tisdagar istället. Dagen har varit lång och seg. Public Health! Jag dog. Hon frågade oss om vi visste vad PCR, restriction endonucleases etc var. Det lärde man sig under första året här nere. Vilket år går vi i? Tredje. Suck det var verkligen barnnivå på det hela. Jag tappade koncentrationen efter typ 10 minuter. Men det som var absolut sämst var att hon inte riktigt hängde med i engelskan. Två små exempel.
Läraren ställen en fråga
-C: It should be in like in mushrooms and stuff
Läraren: No nothing like that.
Ingen säger något
Läraren: It exist in fungi...
Men hallå??!!! Okay att det är lite fel uttryckt att säga mushroom men vad fan det kan väl hon fatta?

Läraren ställer en fråga och undrar vart man kan hitta något ja ginte kommer ihåg vad det ar:
-S: In like smoked meet and stuff like that.
-Läraren: Noo that's not correct
Tystnad i klassrummet igen.
Läraren: You find it in the smoke when you burn something....

*Djup suck*
Sen slängde hon in lite tyska ord här och var och hade fem sekunders pauser mellan varje ord. DET VAR EN LÅNG LEKTION.
Sen rullade dagen på. Iväg för lite laparoscopy och sedan tillbaka till gymmet där jag och Å idag fick sällskap av miss S. Nice nice nice.
Förutom att Nina kollade på fel mätare på spinning cykeln och kunde inte för sitt liv begripa varför hon var så jäkla trött när det bara hade gått 6 minuter och svor åt sig själv och pushade mer och mer tills Å säger. Ja då var vi klara... Jag hade kollat på hastighetsmätaren och inte tidtagaren... Haha jag var ganska tagen efter det =)
Nu har jag varit hemma en liten stund och jag har fått i mig mat. Det blev god paj och appetizers (hur stavar man det?). Nu börjar tröttheten komma krypande och jag känner mig snart färdig för sängen.

Inga kommentarer: