söndag, februari 10, 2008

Inte så väldigt huslig av mig

Ja idag har jag gått och plockat här hemma i ett försök att vara lite huslig. Jag lagade ju lite mer snickerskakor igår lite mer ordentligt den här gången. Så idag har jag skurit upp den i lite mindre bitar och gett några till grannarna så jag slipper gå och småäta hela tiden. Började med en sats med bröd för en liten stund sedan. Men jag bara lurar mig själv när jag tror att jag har gått och blivit huslig för det är det ganska klart att jag inte är.

Står i receptet, tillsätt 6 dl 40 gradigt vatten. Okay Nina värmer vatten tills det är lite mer än rumstempererat i en kastrull. När det har rätt temperatur så bara slår hon över allt vatten utan att mäta hur mycket det var. SMART! Jaja det blir ett lite improviserat brödbak eftersom det definitivt var mer än 6 dl vatten. Närmare en liter tror jag. I'll keep you posted på hur det går!

Eftersom Ni nu nog kan hålla med mig att jag inte är speciellt huslig så bjuder jag på en bild från fredagen. Eller tja en del av en bild i alla fall. Om det är någon som är intresserad av att se den andra halvan så får ni vända Er till Facebook där det finns i både helt och halvt format.
Nu ska jag se hur det går med min jästa deg...

Inga kommentarer: