tisdag, november 13, 2007

Ni kvinnor snackar om att föda barn...

...men nu skulle bara veta hur det känns när en kille e riktigt förkyld.. Kommer ni ihåg den reklamen?
Well det är vad jag har levt med i två dagar nu! Det var värst vad yl och gnäll som en y-kromosom kan skapa bara för att näsan rinner lite och man hostar lite då och då! Dessutom eftersom jag är roten till allt ont eftersom det var från mig denna dödliga sjukdom kom från början (and I'm still standing) så måste vi verkligen se till att Nina vet om hur jobbigt det är att vara sjuk varje minut =)
Som den läkarstuderande har jag försökt lösa situationen genom att erbjuda rosa piller (hey det fungerade alldeles utmärkt på mig), lagt fram strepsils och nässpray samt kokat thé för att få något som liknar tystnad för mina studier;)
Nu hör jag någon som muttrar innifrån sovrummet igen(det är inte lätt att jobba inom sjukvåden speciellt inte vård av de äldre ;P ) så nu får jag springa iväg igen. Ska dessutom snart möta up Å och S inne i stan för lite middag samt gemensamma studier så då kommer jag ut ur lägenheten där mördarbakterie kryper på väggarna;)

Ps. Om ni inte har lärt er vid det här laget så ta allt med en skopa salt Ds

1 kommentar:

Anonym sa...

hm, jag e också förkld, kan du inte komma å pyssla om mig med?