tisdag, november 06, 2007

Ibland måste man bara erkänna för sig själv

att jag är inte sauperwoman som kan ta allt!
Efter att ha ignorerat förkylningstecknena (eller inte gjort något mer åt det än att ha knaprat piller) och inte dragit ner på tempot så hade jag en uppenbarelse idag eller vad man nu kan säga. Efter att ha svajat sig igenom hela dagen igår och sen kört hårdpluggning till sena kvällen följt av en natts med insomnia igen (it's back yay!) så kan man väl säga att jag inte mådde hundra procent bra idag. Men istället för att ta det lite lugnt så stressade jag runt och fixade allt som skulle fiixas och hade alla jobbiga lektioner etc. Tills jag i en håltimme skulle gå och skriva ut bilder på instrumenten till provet imorgon och jag var helt färdig när jag kom fram till affären... Då bara gav jag upp insåg att jag inte är superwoman och gav upp min taktik som jag brukar köra på. När jag lider av insomnia så brukar det enda raka vara att köra så totalt slut på mig att det finns inget annat alternativ än att sova på nätterna och högt tempo på dagarna. Efter affären gick jag hem och lade mig på min säng och sov i två timmar gick upp och fixade flashcarden i surgery och sen kollade på en episod greys anatomy... Nu mår jag 10 gånger bättre än vad jag gjorde imorse och snart kommer Å över för lite grekisk sallad och knutar, instrument mm. Sen ska vi gå iväg till S och öva på att rädda livet på en bit bacon=)
Over and out!

Inga kommentarer: