torsdag, november 29, 2007

Just another thursday!

Imorse när jag vaknade hade jag den välbekanta känslan av: Jag orkar inte! I huvudet! Dada då var det dåliga humöret tillbaka igen=)
Nej skojar bara men det var tungt, TUNGT att släpa sig upp till sjukhuset! Jag var dessutom irriterad när jag gick därifrån! Hade tänkt skriva ett långt utlägg om det och hade till och med funderat ut hur jag skulle formulera mig men NEJ! Jag ska inte klaga! Jag fattar att vi måste lära oss på detta sättet och vi blir ju bättre och bättre för varje gång men ungerska är ett rövarspråk utan dess like och det är inte alltid så jäkla lätt att ta patienthistorik och undersöka patienterna när du inte kan kommunicera med dom eller förstår vad de svarar till dig!

Sådär nu var jag klar!

Har i alla fall kokat kaffe till mig nu för att jag ska bli lite gladare! Provade en ny kaffesort men den var mindre god så nu vet jag det till nästa gång i alla fall!

Jag skrattar alltid åt mig själv när jag springer runt på torsdagsmorgonar med musik i öronen och alltid stetoskopet runt halsen för att inte glömma bort det! Stetoskopet är min käraste ägodel! =D Väldigt bra att ha på sjukhuset oxå! I vanliga fall så är det Ben som brukar ha det på sig på sig men på torsdagar behöver jag det! imorse han jag till och med ta en bild på spektaktlet!


Well well

Det kan ju vara lite trevligt med bilder i bloggen oxå någon gång ibland! Har inte direkt tid med det hela tiden men idag går det mesta segt! Men nu ska jag snart iväg till skolan och fika med Å sen blir det PLUGG resten av dagen! Ciao

Inga kommentarer: