onsdag, november 21, 2007

Länge leve onsdag

Jag har sagt det förr och jag säger det igen! Måndag, tisdag och onsdagar är hemska! Långa intensiva och tar all kraft. Jag undrade varför jag hade längtan efter helg imorse, sen kom jag på attt det är onsdag.
Jaja jag ska försöka låta bli att klaga så mycket! Men jag skriver alltid här innan jag har druckit upp min kaffekopp (för efter har jag ingen tid kvar för något och springer runt och plockar/letar efter miljoner grejer)
Igår kväll var jag på en långpromenad med Å. Så skönt att gå en timme i raskt tempo ute i friska luftem... Speciellt skönt att ryggen inte har klagat allt för mycket de två sista dagarna...
Well på dagens schema står;
  • Pharmacology- well det är inte kul men helt plötsligt börjar man fatta vad det handlar om när man har pluggat lite i boken. Note to self, försök öppna pharma böcker lite tidigare och helst utan att använda tång.
  • Basic surgical techniques- Oh ja dagens höjdpunkt! Hoppa omkring i scrubs och leka doktor sånt gillar jag! Idag tror jag att det är microsurgery som står på schemat... Men vad skjutton är det för påhitt att slänga in ett teoretiskt prov på måndag? Det är ju bara helt galet... Oh jag hänger inte med!!!!! *Grrrrrr*
  • Neuropsychology- Ja om dagens höjdpunkt var surgery så är det här dagens lågpunkt. Schemalagt så man har så lågt blodsocker som det går an att ha efter stressdag och ett ämne som skulle kunna varit väldigt intressant men som är allt annat än just det. Idag ska jag dessutom stå å svamla ionför gruppen om behavior etc... Yay!

Förutom detta är det då spinning kl 20 sen så är det tänkt att vara lite plugg instoppat någonstans häromkring också!

Well ha en härligt dag allesammans nu ska jag hoppa iväg mot skolan.

Inga kommentarer: