torsdag, november 22, 2007

Ingen vill prata med mig!

...på msn! Min far sa bara jag ska åka hem och köra N till teatern nu! Jaha här favoriserar man den yngre dottern... Inga andra som jag har tilltalat har något att säga. Förutom I som jag pratade med en stund men som fortsatte med sitt mat-projekt! Det kan ju iofs ha något med att jag tekniskt sett sitter och pluggar! Har till och med skrivit det på msn för att det inte ska bli några missförstånd... Folk väljer tyvärr idag som den enda gången de tar mig på allvar och verkligen ger mig studiero! Merde!!! Jag har suttit och läst en dödstråkig artikel inför min elective imorgon... Den var som en korsning mellan neuropsyk och anatomi... Kursen heter Aspects of language aquisition for medical students. Hmm makes sense! Eller jo det gör det men jag är för arg på artikeln för att ta den på allvar! Den var skriven på sjukt svårt engelska.
Det gör mig lite knäckt eftersom akademisk engelska i 70% av fallen går ganska bra efter mina år här nere...
Sen var jag gôrtrött på ren göteborgska så du lydde jag Is råd med en powernap! Men lyckades inte somna (kan berott på att jag drack kaffe precis innan jag gick och la mig) plus att jag frös så jag gav upp... Kokade en kopp thé, no more coffee that is an evil drink, och satte mig med artiklen igen.
Höll på att somna
gav upp artikeln för andra gången! Får ta det lite senare ikväll när jag är lite mer upplagd! Bytte till pharmacology! Det var faktiskt intressant det jag läste! Fick nästan chock ju! Kan ju iofs bero på att jag har läst en del av det förut men lite mer detaljer skadar ju aldrig!
...
...
Herregud jag sitter och småhoppar i stolen! Vart kommer all energin ifrån? Ska nog hoppa iväg och ta fram kycklingen så den hinner tina samt göra en kopp thé till. Efter detta får jag väl fortsätta plugga eftersom det är helt klart att högre makter vill detta! I alla fall tills Å kommer! Då ska här ses skönheten och odjuret! Disneyfantast som jag är tycker detta är helt underbart bra! Barnet inom mig hoppar av glädje!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vågar inte sätta igång msn, för då får jag inget plugg gjort, men jag kan försöka muntra upp dig med att kommentera din blogg =)