söndag, augusti 17, 2008

Äggsplosion

Med risk om att bli idiotförklarad för all framtid så har jag ändå beslutat mig för att berätta om vad som hände imorse. Det är ju trots allt mitt liv bloggen handlar om på gott och ont.
Imorse skulle vi käka frukost och då hade vi ägg som blivit över från igår. Med allt för lite kaffe i kroppen för att huvudet skulle funka normalt så bestämde jag mig för att värma ett ägg till att ha på mackan. Men istället för att värma upp det i en gryta med vatten så placerar jag ägget på en tallrik i micron. Ingenting hände men när jag tog ut ägget och gick in till tvrummet så började jag se att ägget rörde på sig på tallriken och Natta såg att jag betraktar ägget från soffan och skriker:
Neeeeeej Nina ägg kan man inte värma i micron! de kan explodera gå ut härifrån!!!!!
Precis när hon har vrålat klart och min hjärna börjat registrera att detta kan bli lite farligt så:
KAAAAABBBBOOOOOOOOOOOOOOOOM!
Världens smäll och ägg över hela tv-rummet! Jag skojar inte! Över verkligen hela tv-rummet! Uppe i taket i motsatta delen av rummet och på väggarna ja överallt.
Som alltid i krissituationer så börjar jag naturligtvis gapskratta och det hela slutade med att vi fick göra en storstädning av rummet. Personligen så var jag bara tacksam för att mamma inte vred nacken av mig men hon fick ju ett rum ordentligt städat utan den minsta klagan så hon var nöjd.
Summan av kardemumman. Det kommer dröja innan jag kommer röra ett ägg igen. Tur att det var kokt och att alla bitarna var fasta och inte lämnade några spår efter sig!
Men det är ytterligare ett tecken på att innanjag har fått i mig tillräckligt med kaffe så får jag inte syssla med något som kräver eftertanke eller någon tankeverksamhet över huvudtaget!
Hoppas ni blev underhållna av hur klantig Nina kan vara ibland! Det bjuder jag på!

Inga kommentarer: