fredag, augusti 15, 2008

Doktor doktor

Nu har jag blivit färdig med min första vecka av att leka doktor. Det är helt otroligt kul och nu har jag börjat komma in i rutinerna lite mer och är inte lika lost. De två senaste dagarna har varit helt totalt galna. Helt galna. Mer kan jag inte säga men tro mig det knäppt.
Idag fick jag även sällskap i bilen på vägen hem av en kollega. Han skulle med ett tåg till Malmö från Göteborg och därför höll mig sällskap. Det var en trevlig omväxling.
När jag hade lämnat av han så åkte jag hem och plockade upp syster och så åkte vi in till stan för att vaccinera oss. Allt gick jättebra (det sved som bara faaaan men det var ju bara att bita ihop). Så efter vi har fått våra injektioner och sitter och blir instruerade om när det är dags för nästa spruta så dimper syster rätt ner i golvet. Svimmade av och på vägen ner så dänger hon huvudet i bordet utan förvarning. Herregud hon skrämde livet ur mig!
Men jag säger det att det bästa stället att bli sjuk etc är på ett ställe där det finns medicinsk personal. Så vi fick upp hennes ben och is på pannan in notime.
tror hon blev mest rädd för hon inte visste vad som hände!
Börjar nästan förstå mig på trollhättemål nu. Min handledare säger imörn iställt för imorgon och det är så himla charmig. Sen har jag även hört kattkillingar som i alla fall för mig var ett helt okänt ord. Den kan ni få fundera på lite till...
Eftersom jag var uppe så tidigt imorse så är jag så trött nu att ajg tror jag ska ta och gå och lägga mig! Heaven att äntligen få sova ut! Det var länge sen sist!
:*

Inga kommentarer: