lördag, augusti 09, 2008

Dags för Ströget

Natta och jag försov oss till frukosten på hotellet. Mamma knackade på vårt hotellrum 08.40 trots att vi hade stämt träff med det övriga gänget 08.30!!! Väckarklockan ringde aldrig! Eller så slog jag ihjäl den, vilket som är rätt får vi aldrig veta. I alla fall så blev stress stress stress och jag kastade mig in i duschen och kom ner till hotellfrukosten med blött hår och såg ut som sjöhäxan Ursula i Den lilla sjöjungfrun. Classy!
Inte blev det bättre av att jag måste få en timme efter jag har vaknat att bli normal så jag kan vara social och trevlig med folk så det var inte lätt att hålla humöret uppe. Men efter ett par koppar kaffe så gick det hela mycket bättre.
Vi tog bussen in till Ströget och gick och kollade i affärer och käkade lunch i Nyhavn. Det är verkligen hur mysigt som helst där! Vi hade bra väder även denna gång med växlande molnighet och sol!
Sedan tog vi bussen tillbaka till hotellet där vi vilade en timme sisådär och sedan gjorde vi oss iordning och slöt upp med killarna för att käka middag inne istan. Även denna gång i Nyhavn fast på ett annat ställe.
På Portobello som restaurangen hette så visade det sig att min syster inte bara är en brat unge men hon är också en Brut-unge! Hon tycker ju inte om alkohol och dricker aldrig något (tro mig jag har försökt få henne att smaka flera gånger förr) men nu så snodde hon det som fanns kvar av min champagne. Det krävs alltså Lenoble för att hon ska ta mer än en klunk (det var inte mycket kvar i glaset när hon gjorde det men ändå)! Brut-unge !

Sen somnade vi trötta med värkande fötter efter mycket promenerande!

Inga kommentarer: