måndag, augusti 11, 2008

First day

På praktiken! Det var verkligen kul! Näl är verkligen ett mysigt litet sjukhus. Fick ett fack på läkarexpeditionen dit jag får min post, en personlig bärbar telefon så folk kan nå mig oavsett vart jag är i sjukhuset och omklädningsrum i källaren.
Sen kastades jag huvudstupa in i ronden nere på MAVA och sedan fixade vi med remisser, epikriser och jag tom dikterade för första gången! Haha svårt som fasen var det eftersom jag aldrig gjort det förut men jag skrev ner allt jag skulle säga på ett papper och så hade jag en mall framför mig så det gick bra!
wow! Verkligen en intensiv dag och väldigt omtumlande så jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig nu om inte annat så för att läsa en stund innan det är dags att sova. Klockan ringer 05.15 och röntgenronden börjar 07.40!

Inga kommentarer: