söndag, oktober 26, 2008

Åter från semstern!

Jag är så glad!

Det var verkligen en fantastisk dag i Budapest! *hoppar upp och ner*
Vet inte hur jag ska få ner allt på ett ynka litet blogginlägg men jag ska försöka. Men det blir nog ett lite längre inlägg...

Vi tog första IC tåget upp. Det gick 06.15 vilket innebär att man var tvungen att stiga upp snortidigt. Men vi åt frukost på tåget och drack kaffe så allt var helt lugnt.


När vi änlände strax efter nio till BP så tog vi metron till Déak Ferenc ter. Här slutade mitt vanliga liv och det började brinna i plånboken. Jag som hade som mål att bara köpa en kofta på Zara.

Man kan väl säga att jag kom därifrån med lite mer än en kofta. Jag skyller på Å, allt är hennes fel. Komma dragande med massa fina grejer. Inte schysst.Sedan gick vi vidare till HM. Aj aj aj.


Aj aj aj. Inte bra. Verkligen inte bra för ekonomin. Men eftersom jag var så shoppinghög att jag inte kommer ihåg någonting från runt denna perioden. Hahaha. Så får vi väl hoppa fram lite i berättelsen.


Vi hoppar fram till när vi promenerade fram till Bodies-The Exhibition. Vi möts av en milslång kö. Det var verkligen många som ville se den igår kan jag säga. Vi stod i kö i nästan en timme innan vi kom in. Det kan man säga till folk som ska se den att det är värt att köpa sina biljetter i förskott eftersom man då kan gå in i en separat entré. Det var en jättebra utställning. Tror den är ännu häftigare för folk som inte har läst anatomi men även för oss var det en bra uppfräschning av nerver, muskler etc. Väldigt snyggt gjort var det i alla fall.

Vad gör man när man står en timme i kö? Man underhåller sig med att göra inbakade flätor på sina kompisar...


Efter bodies så promenerade vi bort till Wasabi där vi hade bokat bord. Här föråt jag mig i vanlig ordning. Det är så svårt att låta bli när maten rullar förbi en hela tiden och man bara kan plocka och äta vad man vill. Det resulterar alltid att man äter alldeles för mycket.

Denna lilla dessert-mus ser så fruktansvärt god ut. Den åker alltid förbi på bandet flera gånger om ända tills man tar den.
Den ser ju så jäkla god ut men vis från tidigare wasabi-besök så vet man att den inte smakar lika gott tyvärr. Men som S sa ett wasabibesök är inget besök utan en liten lurig-mus.
Tillsist var det någon som förbarmade sig. Peace is restored och vi kunde lämna Wasabi.

Sedan så kollade vi in en snabbis på west end innan det var dags att springa till tåget som vi hann med med typ 2 minuters amarginal. Gissa vem som var totalt högröd i ansiktet när hon satte sig ner i sätet.
Kom hem och slog mig ner i soffan med ett stort leende på läpparna. Vilken härlig dag.

Ännu bättre är ju att vakna upp och inse att vi ställer tillbaka klockan idag och att jag har tjänat en hel timme på detta sättet. Bättre avslutning på helgen kan det ju knappast bli! Härligt Superhärligt.

Inga kommentarer: