torsdag, oktober 02, 2008

Flow

Ja allt går åt rätt håll igen! Idag så klarade jag mig hela dagen utan att ta något alls! Inte ens en halstablett! Yay!!! Så glad! Hatar att vara rosslig och dålig!
Hade en bra hematologi lektion idag! Världens härligaste patient fick jag undersöka!
Clinical biochem höll jag på att somna på så fruktansvärt seg lektion. Tur att S och T satt jämte så vi kunde underhålla varandra.
Jag har vart så jäkla lazy de senaste dagarna. Verkligen! Skäms Nina! Jag har inte orkat ta tag i någonting här hemma och inte ens orkat att göra smörgåsar att ta med mig till skolan. Resultatet? Ikväll mår jag CRAP, verkligen dåligt (på ett icke-sjuk sätt). Nu måste jag skärpa mig! Det här går verkligen inte!
Historien med Ninas dåliga självdisciplin bara fortsätter. När skolan var slut för dagen så drog S och T vidare och jag hamnade ensam uppe på skolbiblioteket (okay massa andra personer som man känner var ju där men ingen som direkt kunde driva mig). Två timmar senare var jag färdig att ge upp. Men så kom två duktiga tredjeårselever och då var jag ju bara tvungen att sitta kvar. Kan dom så kan jag. Det är så jag funkar. Har jag ingen som inte ger mig dåligt samvete genom att vara mer effektiv så slutar jag med en gång. Illa men sant. Jag stannade i över två timmar till efter det men sen så var blodsockret i botten så då var jag tvungen att gå hem och laga middag.
Men jag stannade faktiskt! Nöjd nöjd nöjd. Tack för drivhjälpen=)
Nu ska jag ta tag i en av anledningarna till att jag mår CRAP= diskberget och min diskbänk. Det ska diskas!

Oh just det jag glömde! Idag när jag satt och pluggade på biblioteket så kom jag över ett roligt ord jag tänkte dela med mig. Lite återupplivning av veckans medicinska ord kanske? Vad tycker ni?
Ordet var i alla fall: Koilonychia

Inga kommentarer: