lördag, oktober 11, 2008

Självdisciplin eller konsten att inte ha det

Jag kom inte iväg till biblioteket imorse.
Min ursäkt?
Jag behöver ju faktiskt datorn till att göra klart mina uppgifter till mötet i eftermiddag.
Fick jag överhuvudtaget något annat gjort på hela dagen skolmässigt sett.
Nej
Jag undrar hur många gånger jag ska ha den här diskussionen med mig själv. Jag måste sitta på biblioteket annars blir det inget pluggande gjort.
Så vad har jag gjort istället.
Jag har gjort färdigt mina uppgifter så de är i alla fall klara. Cyklade ut till tesco och handlade lite. Stökade till det här hemma. Tvättade två maskiner tvätt. Kollade på lite serier.
Ja det är väl typ det.
Nu ska jag ta och hänga upp den sista maskinen tvätt, diska upp och städa undan efter mig själv... Finns tyvärr inga andra att skylla på bara min egen lathet. Sen måste jag nog dricka en kopp kaffe för jag är så förbannat trött. Hela tiden. Men det är i alla fall strålande väder ute. 20+.
Jag gillar mitt liv.

Inga kommentarer: